Etappe 6 Nancy - La Bresse - Reisverslag uit La Bresse, Frankrijk van Daan Schouten - WaarBenJij.nu Etappe 6 Nancy - La Bresse - Reisverslag uit La Bresse, Frankrijk van Daan Schouten - WaarBenJij.nu

Etappe 6 Nancy - La Bresse

Blijf op de hoogte en volg Daan

23 Juli 2015 | Frankrijk, La Bresse

Tijd om de drukke stad te verlaten en richting de bergen te gaan! Na een enigszins moeizame start van de dag begaf ik mij wederom in het krankzinnige Franse verkeer. Leuk dat ze fietspaden aanleggen, maar als ze zomaar ergens stoppen midden op de weg heb je er niks aan! Enfin, eenmaal buiten de stad ging het allemaal weer soepeler. De hitte viel vandaag gelukkig mee. Af en toe een wolkje voor de zon zorgde zelfs voor enige verkoeling. Gaandeweg ging de route over van de voor mij befaamde golfslagbadweg naar een kronkelende weg door bossen en weilanden. Naarmate ik dichterbij de Vogezen kwam kreeg ik steeds meer het gevoel alsof ik in de Alpen aan het fietsen was. Allemaal leuk en aardig, maar dat betekent ook klimmen geblazen. Met enige trots kan ik zeggen dat de eerste echte Col (de Col des Croix Moinarts, 8km aan 6%) overwonnen is zonder af te stappen! Hier houd ik een goed gevoel aan over. Morgen de eerste rustdag. Maar geen rustdag zonder fietsen, dus ook morgen maak ik weer mijn uurtjes!

PS: vandaag 128km gedaan met 1600 hoogtemeters

  • 23 Juli 2015 - 23:14

    Papa:

    Jongen. Je weet een bekend gezegde: en de boer, die ploegde verder!

  • 24 Juli 2015 - 16:56

    Opa En Oma:

    Hallo Daan. Iedere dag genieten wij van je reisverslag met daarbij een foto van een trotse wielrenner en dat kun je zijn. We hopen dat je een fijne rustdag hebt gehad in La Bresse. Goede reis verder en sterkte voor de komende ritten. Vele groeten van een trotse Opa en Oma. Goed gedaan jochie!!!!!!!

  • 25 Juli 2015 - 12:42

    Marianne:

    Hoi Daan

    Als wij het zo lezen dan gaat het best lekker de eerste beklimming zit erop en zo ook je eerste rustdag.
    Nog heel wat dagen te gaan succes en go for it.
    Stef en Marianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

In dit reisverslag kunt u op de hoogte blijven van de voorbereiding op en de daadwerkelijke trip, per fiets, naar Nice. Op de 18e van juli vertrek ik in mijn eentje richting het zuiden. Na iets meer dan twee weken hoop ik in Nice (Frankrijk) aan te komen. Bij 'Foto's' kunt u de afzonderlijke etappes in detail bekijken.

Actief sinds 06 Juli 2015
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 4927

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Tour de Nice

Landen bezocht: