Etappe 9 Grande Riviere - Annecy - Reisverslag uit Île des Cygnes, Frankrijk van Daan Schouten - WaarBenJij.nu Etappe 9 Grande Riviere - Annecy - Reisverslag uit Île des Cygnes, Frankrijk van Daan Schouten - WaarBenJij.nu

Etappe 9 Grande Riviere - Annecy

Blijf op de hoogte en volg Daan

28 Juli 2015 | Frankrijk, Île des Cygnes

Al bij het ontbijt wist ik dat het een zware dag zou gaan worden. Niet alleen vanwege het ietwat mindere weer, maar vooral vanwege het zware parcours met de Col de Magnard (15km aan 5%). Dus het was, net zoals altijd, zaak om veel, heel veel, te eten. Croissant, bolletjes, brood, iets zoets, yoghurt met muesli (mijn favoriet). En dan van alles natuurlijk meer dan 1! Goed, ik was klaar voor een nieuwe dag. Ondanks het dus mindere weer was de omgeving in de Franse Jura weer prachtig. Na 25 km doemde de eerder genoemde col op. Enigszins bevreesd begon ik eraan, niet wetende wat komen zou. Maar het ging verbazend goed! Ik vond mijn ritme al snel en voelde de pedalen spreekwoordelijk niet. Ik kon zelfs rustig om mij heen kijken en met volle teugen genieten. En ampasant ook nog eens 2 andere, niet bepakte, wielrenners ingehaald. Bovenop waande ik mij even in Zwitserland. Een Alpenweide, her en der een huis en niet te vergeten de koeien met de typische bellen om hun nek. Vanaf hier was het ongeveer 35 kilometer dalen naar Bellegrade. Hier verwachte ik veel van en verwachtte ik een goede lunch te kunnen scoren, dat viel tegen.. Zelf maar iets in elkaar geflanst en ik kon weer verder. Het weer werd wel stukken beter! Plots was de zon er en tikte de thermometer de 30 aan. Heerlijk! Niet lang na de pauze kreeg ik de Alpen in mijn vizier. Dat blijft toch altijd een imposant en afschrikwekkend gezicht. Moet ik daar met mijn fiets over?! Dat komt morgen wel.. Als laatste wil ik nog meegeven dat fietsen in een Franse grote stad een ramp van ongekend formaat is. Je hebt geen idee waar en hoe je moet fietsen.. Maar ik ben er gekomen en ga nu Annecy in voor een goede maaltijd (met morgen al in gedachten hierbij)! A demain!

  • 28 Juli 2015 - 21:11

    Johan Schouten:

    Dat is dag voor morgen een goede voorbereiding. Die hopelijk ook zal mee vallen. Nog meer eten in de ochtend en dan de Alpen in. En je weet het: opgevenisgeenoptie! Allez!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

In dit reisverslag kunt u op de hoogte blijven van de voorbereiding op en de daadwerkelijke trip, per fiets, naar Nice. Op de 18e van juli vertrek ik in mijn eentje richting het zuiden. Na iets meer dan twee weken hoop ik in Nice (Frankrijk) aan te komen. Bij 'Foto's' kunt u de afzonderlijke etappes in detail bekijken.

Actief sinds 06 Juli 2015
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 4916

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Tour de Nice

Landen bezocht: