Rustdag Allemont - Reisverslag uit Oz, Frankrijk van Daan Schouten - WaarBenJij.nu Rustdag Allemont - Reisverslag uit Oz, Frankrijk van Daan Schouten - WaarBenJij.nu

Rustdag Allemont

Blijf op de hoogte en volg Daan

30 Juli 2015 | Frankrijk, Oz

Het mag duidelijk zijn dat ik na de dag van gister wel even toe was aan een rustdag. Na een goede nachtrust wachtte mij een lekker aansterkend ontbijtje. Pakken wat je pakken kunt zeg maar. Wat zo fijn is aan dit chalet is dat iedereen nederlands is, dus eindelijk kon ik weer volgen waar er over gesproken werd en mij hierin mengen. Na even wikken en wegen nam ik het besluit om toch maar een stukje te gaan fietsen. De Alp d'Huez liet ik maar voor wat hij was. In plaats hiervoor koos ik voor de Col d'Ornon. Deze rijd ik morgen ook op dus dit was een mooie verkenning. Toch wilde ik ook weten hoe hard ik omhoog kan zonder die ellendige 8 kilo aan mijn zadel. Dus besloot ik om deze col redelijk vol te rijden. Helaas door de tegenwind viel ik wat stil tegen het eind, maar desondanks een goede tijd, plek 246 van de 4280 op strava (Col d'Ornon 12km aan 6% gemiddeld, 17,7km/u gemiddeld). Ik kon met een redelijk tevreden gevoel weer afdalen richting Bourg. Hier even op een terrasje gezeten, een praatje gemaakt met een Nederlandse vrouw en een onderonsje gehad met een andere Nederlandse familie. 1 en al gezelligheid zeg maar. Verder rustig aan gedaan en voorbereid op morgen. Dan wachten namelijk 115 kilometers en 4 cols op mij. Na deze dag moet de route gemakkelijker worden en komt de camping van pap en mam dichterbij. Ik kijk er naar uit! Tot morgen!

  • 30 Juli 2015 - 22:38

    Marianne:

    Hoi Daan

    Volgens ons heb je genoten van je rustdag heerlijk onder de Hollanders.
    Succes met de bergen
    Geen berg is voor jou te veel
    Succes
    Stef en Marianne

  • 31 Juli 2015 - 12:06

    Anthony:

    Dag Daan,

    Goed bezig lees ik wel.
    Zijn er ook live- beelden gemaakt?

    Succes met de laatste loodjes.
    Grt.
    Anthony

  • 31 Juli 2015 - 21:57

    Anton Schouten:

    4 weken geleden ook de Ornon gefietst. Net op strava gezet. De jeugd wint weer met 12 minuten
    Volgens mij ben de Glandon van de moeilijke kant op gefietst. Vanuit Allemond is het korter maar wel stijler. Als ik naar de kaart kijk maak je het je zelf niet makkelijk. Uitstapje naar de Vogezen en niet door Zwitzerland naar Grenoble.
    Succes met het laatste stuk



  • 01 Augustus 2015 - 07:12

    Daan Schouten:

    Bedankt voor de aanmoedigingen! Er zijn ook videobeelden gemaakt onderweg met een gopro die op mijn helm is geinstalleerd! Deze zal ik op een nog nader te verzinnen manier delen. De Glandon was inderdaad heel pittig Anton.. Denk de zwaarste van allemaal. Het is verder niet de gemakkelijkste route haha, maar een uitdaging ga ik niet uit de weg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

In dit reisverslag kunt u op de hoogte blijven van de voorbereiding op en de daadwerkelijke trip, per fiets, naar Nice. Op de 18e van juli vertrek ik in mijn eentje richting het zuiden. Na iets meer dan twee weken hoop ik in Nice (Frankrijk) aan te komen. Bij 'Foto's' kunt u de afzonderlijke etappes in detail bekijken.

Actief sinds 06 Juli 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 4929

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Tour de Nice

Landen bezocht: