Etappe 12 Gap - Robion - Reisverslag uit Robion, Frankrijk van Daan Schouten - WaarBenJij.nu Etappe 12 Gap - Robion - Reisverslag uit Robion, Frankrijk van Daan Schouten - WaarBenJij.nu

Etappe 12 Gap - Robion

Blijf op de hoogte en volg Daan

01 Augustus 2015 | Frankrijk, Robion

Net als veel andere dagen had ook deze dag twee gezichten. De dag begon namelijk erg regenachtig zoals voorspeld werd. Een vervelend begin van de 145 kilometers die volgen zouden.. Na enkele boodschappen te hebben gedaan bij de plaatselijke buurtsuper kwam ik er achter dat het nog steeds regende. Dit zou ook niet zomaar ophouden dacht ik. Er zat niets anders op dan wederom mijn regenjack te pakken en de regen te trotseren. Hoe eerder ik uit de Alpen was des te groter de kans op goed weer werd veronderstelde ik. Deze gedachte kwam enigszins uit. Het regende na pakweg 40 kilometer nog steeds, maar de lucht werd al iets lichter. Als ik achterom keek zag ik dat het in het gebied waar ik vandaan kwam een stuk erger was. Mooizo.

Ook vandaag moest er een col overwonnen worden, de Col d' Homme Mort. Een 'loper' van ongeveer 9 kilometer door een prachtig landschap. Waar ik eerder nog door groene bossen reed, waande ik mij nu in een soort van maanlandschap. Hier en daar een boom, stijle rotswanden en een dreigende lucht. Eenmaal aan de afdaling begonnen begon het ook weer te regenen... Alsof ik nog niet nat genoeg was. Wel kon ik ondertussen zien dat de lucht verderop aan het opklaren was. Duimen dan maar!

Hier komt het tweede gezicht van de etappe naar voor. De lucht klaarde inderdaad op en zowaar werd ik weer verwarmd door de Zuid Franse zonnestralen. Ook kwam ik hier weer in bekend gebied rondom de Mont Ventoux. Helaas was deze door de laaghangende bewolking niet goed te zien. De regenjas kon ondertussen uit en ik naderde de volgende tussenstop, Gordes. Hier had ik afgesproken met papa en mama. En ja hoor, daar stonden ze. Heel fijn om ze weer te zien. Door het vele fietsen en de lange dagen leek het wel maanden geleden. 'En groupe' naar boven naar Gordes gereden en daar een biertje gedronken. Want ja, het is vakantie. Er moesten nog wel enkele kilometers worden gereden hierna, maar dat maakte niet meer uit. De komende twee dagen hoeven geen etappes te worden verreden, dus even tijd voor een echte vakantie. Daarna de laatste twee ritten naar Nice! Tot morgen!

  • 02 Augustus 2015 - 18:09

    Johan Schouten:

    Ja we zagen hem dan ook weer. Raar: zien vertrekken in Utrecht en daarna via Luxemburg dan weer in Zuid Frankrijk. Omdat het gebied was waar we net z'n allen eerder waren, leek dit de gewoonste zaak. Hij zag er niet meer schoon uit en toonde ook wel aan dat er al genoeg gefietst was. Maar met nieuwe moed het laatste stuk gereden.
    Fijn om hem weer te zien. Kan hij wat rust genieten en van de zon.
    En de laatste twee etappes gaat hij echt wel afmaken: jongen, zet hem op!

  • 02 Augustus 2015 - 18:16

    Marjan:

    Wat een prachtig gezicht om hem weer aan te zien komen fietsen. Smerig, verhit, maar gegroeid. Heerlijk om weer bij ons te hebben en met elkaar vakantie te genieten. Niet de echte luxe van een hotel, maar we doen ons best. Dan kunnen die laatste tweepersoons er wel bij. Appeltje eitje

  • 02 Augustus 2015 - 21:22

    Jozette Bijl:

    Heel goed gedaan van je, je ouders zullen wel trots op je zijn. Geniet nu eerst van je rust en de gezelligheid van je ouders. Doe ze de groeten van me. Fijne vakantie voor jullie. Zet hem op Daan!!

  • 03 Augustus 2015 - 11:34

    Opa En Oma:

    Hoi Daan. Wat een fijn weerzien na zoveel zware en regenachtige dagen. Geniet van je rust want dan kun je de laatste twee etappes zeker weer aan. We wensen je veel mooi weer tijdens de tocht en dan is de "tour de Nice" volbracht. Heel keurig gedaan van je. Je trotse Opa en Oma.

  • 03 Augustus 2015 - 14:37

    Marianne:

    hoi daan

    wat zal dat een heerlijk gevoel zijn geweest om je ouders weer te zien en omgekeerd. Je ouders zien jou weer heelhuids op de fiets aan komen . Je kan trots zijn op je zelf
    dagen met up en downs achter de rug en welverdiende rust.
    lekker met elkaar genieten .

    gr stef en marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

In dit reisverslag kunt u op de hoogte blijven van de voorbereiding op en de daadwerkelijke trip, per fiets, naar Nice. Op de 18e van juli vertrek ik in mijn eentje richting het zuiden. Na iets meer dan twee weken hoop ik in Nice (Frankrijk) aan te komen. Bij 'Foto's' kunt u de afzonderlijke etappes in detail bekijken.

Actief sinds 06 Juli 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 4933

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Tour de Nice

Landen bezocht: