Etappe 13 Robion - Salle du Verdon - Reisverslag uit Les Salles-sur-Verdon, Frankrijk van Daan Schouten - WaarBenJij.nu Etappe 13 Robion - Salle du Verdon - Reisverslag uit Les Salles-sur-Verdon, Frankrijk van Daan Schouten - WaarBenJij.nu

Etappe 13 Robion - Salle du Verdon

Blijf op de hoogte en volg Daan

04 Augustus 2015 | Frankrijk, Les Salles-sur-Verdon

Ze zeggen ook wel; de laatste loodjes wegen het zwaarst. Dat blijkt eens te meer de keiharde waarheid te zijn. Het was weer een pittige dag vandaag.

Deze begon met de nodige zorgen. Na al een fikse regenbui in de nacht was het in de ochtend ook nog best slecht weer. Een harde wind uit het oosten en af en toe wat regen. Het zal toch niet... Eerst maar even goed ontbijten en alles klaarmaken, daarna zien we wel hoe het weer is. Dat bleek de juiste strategie te zijn. Vlak voordat we vertrokken klaarde de lucht op en waren al mijn zorgen over weer een natte dag verdwenen. Samen met papa en mama vertrokken we voor de een na laatste etappe over ongeveer 160 kilometer en 2500 hoogtemeters. De eerste 35 samen gereden door het prachtige provinciaalse landschap. Een klein dorpje op een berg daar, een lavendelveldje hier. Genieten geblazen. Na een koffie en een gebakje in Lourmarin ging ik weer mijn eigen weg. Al snel besefte ik dat ik vandaag wel nat zou gaan worden.. Maar dan van de zweetdruppels. De thermometer gaf namelijk al snel een temperatuur aan van 36 graden en de zon scheen genadeloos op mijn hoofd. Wanneer het zo warm is en er geen verkoelend briesje staat blaast je lichaam zichzelf op. Kwestie van goed blijven eten en drinken dus.

Ook na de stop was het landschap ongekend mooi, typisch voor deze regio. Qua reliëf deed het mij denken aan de Belgische Ardenne, geen meter vlak. Maar de omgeving was totaal anders. Af en toe reed ik door een dorpje waar dan allerlei activiteiten waren en drukte alom. Fijne afwisseling van de wat saaiere stukken. Na twee keer te zijn gestopt bij een terrasje voor een Colaatje en een 'refill' voor mijn bidon naderde ik het Lac du Verdon. Een prachtig meer, gelegen tussen de bergen van de Verdon. Als ik eerder was geweest en minder vermoeid had ik hier langer bij stil gestaan. Nu was ik echter rijkelijk laat aangekomen bij mijn eindbestemming, om ongeveer 7 uur (6 uur op de fiets gezeten). Ik hoop morgen nog even een glimp op te vangen van het meer! Jammer genoeg vielen zowel mijn GoPro als Garmin uit zodat ik én geen filmpjes kom maken én ik moest improviseren met de route en op goed geluk naar het hotelletje moest rijden. Maar goed, alles is goed gekomen. Morgen de laatste dag van de trip, 150km naar Nice! Ik kijk er toch wel naar uit. Twee en een halve week fietsen gaat toch wel zeer doen in de benen en de motiveren is ook niet altijd makkelijk meer. Nog 1 dag knallen en genieten!!

  • 04 Augustus 2015 - 23:03

    Johan Schouten:

    Beter eigen zweet voelen dan regen waarop je geen invloed hebt. Nu inderdaad het laatste lood(je). Volhouden en je komt er! Papa en mama zien je in Nice. Heb je toch dan gehaald!
    Succes morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

In dit reisverslag kunt u op de hoogte blijven van de voorbereiding op en de daadwerkelijke trip, per fiets, naar Nice. Op de 18e van juli vertrek ik in mijn eentje richting het zuiden. Na iets meer dan twee weken hoop ik in Nice (Frankrijk) aan te komen. Bij 'Foto's' kunt u de afzonderlijke etappes in detail bekijken.

Actief sinds 06 Juli 2015
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 4934

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Tour de Nice

Landen bezocht: